torsdag 14 juni 2007

Epicuré

Det var mitt första besök på Epicurés uteservering och det som slog mig var att dom hade ett ganska så fult plastskynke ovanför hela uteserveringen. Men annars tyckte jag att det var en helt ok bakgårdskänsla över det hela.

Jag minns inte vad min måltid hette men det var en hemlagad pasta med ostsås och valnötter. Det smakade väldigt gott och portionen som först såg ganska liten ut räckte för att göra en mätt. Men det kändes ändå lite tunt och det var något som saknades. Det hade räckt med att dom la dit lite grönsaker så hade allt känts mycket bättre.

Jag drack en öl till maten och den var väldigt god men ångrade att jag inte tog vin istället när Björn började hylla deras rödvin. ”Starkt och gott” skrek han ut.
Efteråt delade jag en ostbricka tillsammans med Johan och Jonathan. Den var lite i minsta laget kanske. Osten räckte men det var för lite kex och andra tilltugg. Även om vi bad om mer så kom det aldrig.


Uppassningen var bra. Dom frågade om det smakade gott och om vi behövde mer. Ibland kändes det dock lite som ett skådespel när dom är för trevliga men det är ändå den bästa servicen som varit hitintills på mina LGB besök. Där var någon episod där servitören envisades med att Anna hade sagt rött vin istället för vit och det spelar ju ingen roll som vi vet för kunden har alltid rätt!
Men jag är mycket nöjd med besöket och kommer garanterat att gå tillbaka.


Mat 7/10
Service 7/10
Pris 7/10
Sällskap 10/10

1 kommentar:

Anja sa...

Vad snabba ni är med att recensera! Nu känner jag lite press på mig.