fredag 3 november 2006
Just like the stepmother from hell!
Alltid lika trevligt att träffas för Le grande bouffe! Trist att Just like Mama´s inte var lika trevligt.
Personal som uppför sig som att de inte vill ha några restauranggäster borde inte ha några heller. Var där nyligen och åt pizza och samma besvärade servitriser som suckade för att vi var för många (typ sju-åtta stycken)trots att restaurangen var tom. Hädanefter blir det bojkott!
Synd eftersom maten var okej och priserna väldigt bra. Måste ändå anmärka på ärtorna i min pasta, nu när jag har sågen framme. De smakade misstänkt likt burkärtor. Ajabaja, det blir bakläxa.
Mitt omdöme om Just like Mama´s:
Mat: 5/10. Pappardelle med gräddig Karl Johansvampsås med gröna ärtor, lite väl gräddig och smaklös.
Vin: 5/10. Okej rödtjut till okej pris.
Service: 1/10. Katastrof. Som gäst ska man inte behöva be om ursäkt för att man besöker restaurangen. Kommer inte rekommendera någon att gå dit.
Vegetariskt julbord låter toppen! Bra pris dessutom, för att vara ett julbord. En utflykt till Helsingborg kan väl vara trevligt. Vi kan ju kolla om det finns något liknande i Malmö annars. Typ Vegegården eller vad heter den där vegetariska restaurangen vid Rooseum?
/Anja
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Hej le grande bouffe.Just Like Mamas måste försvaras.Om halva restaurangen var tom den dagen ni kom kan det vara så att de var bokade????Hmmmm.Det är så att papardelle alla boscaiola serveras i krämig gräddsås enligt menyn.Man borde kanske ha fått en liten idè där att inte beställa den om man inte ville att den ska smaka grädde.Rekomenderar spaghetti alla marinara som görs med tomatsås.Kom också ihåg att ALLA restauranger har ett visst antal stolar som de disponerar.Ibland finns inte plats för alla.Tyvärr.Speciellt för de som inte bokar innan för rätt antal personer.
mvh
En som kan mat
Hej Gino!
Jag förstår att du vill försvara din restaurang och det har du all rätt att göra. Vad du gör i din kommentar är dock att se ner på dina gäster. Kommentarer som "En som kan mat" eller "Rekomenderar spaghetti alla marinara" kan verka genomtänkta när du skrev men blir lätt en knäpp på näsan på kunder som både är intresserade och kunniga om mat. Jag vet också om att vi inte bokade rätt antal stolar men när folk kom så var det en massa stolar lediga, trots detta så sa ni upprepade ggr att de som kom senare inte kunde beställa och suckade djupt när vi övertalat er att detta borde vara möjligt. Jag tycker intentionerna är goda hos er och jag bryr mig inte om maten kommer samtidigt, inredning eller dyl. Det viktigaste när man har ett ställe som man kallar Just like mamas är att atmosfären är god och att det är högt i tak, ni klarade inte det när vi var där och om min mamma hade varit lika otrevlig mot mig på söndagsmiddagarna hade min familj varit en son fattigare. Lycka till med restaurangen, jag tror på dig, inte minst nu när du besvarade kritiken i inlägget.
Gino!
Du borde försöka se kritiken som konstruktiv. Även den bästa restaurangen kan förbättra sig och det faktum att vi kritiserar Just like Mama´s borde du se som en möjlighet att fundera på vad du kan göra annorlunda.
Att ställa sig i försvarsställning hjälper knappast. Hade du medgett att servicen inte var den bästa hade vi kanske förstått och litat på att den kan bli bättre framöver. Nu blir vi bara ännu mer upprörda och förbannade över ditt agerande. Och förmodligen kommer ingen av oss tipsa våra vänner och bekanta om att gå till Just like Mama´s, och det kan ju bli ganska många om ryktet sprider sig vidare. Det tjänar varken du eller någon annan på.
Du (och din personal) borde dessutom inse att service stavas flexibilitet. Personalen ska finnas där för gästerna och uppstår det ett problem som kan lösas så är det väl självklart att man också gör det, instämmer du inte i det? I det här fallet fanns det lediga stolar så jag ser ingen anledning till att personalen skulle behöva gnälla över att en eftersläntrande gäst dök upp.
Vad du tycker om maten finner jag dessutom helt irrelevant i det här sammanhanget. Är det inte vad gästerna tycker om maten som betyder något? Finns din restaurang till för gästerna eller för att DU ska äta god mat? Man undrar ju. Din inställning verkar obehagligt lik de kockar som Gordon Ramsey försöker läxa upp i den Elake kocken. Se och lär.
En sista sak, lite ödmjukhet skadar aldrig. Lycka till även om mitt förtroende för din restaurang är skadat.
/Anja
Varför har du en blogg som heter Just like Mama´s i så fall? Och varför tar du kritiken så personligt? Man undrar ju.
Och varför skulle vi fatta att du är bagare och bara är restauranggäst?
Vi måste vara totalt korkade som inte fattade det...
Skicka en kommentar